script src='http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.2.6/jquery.js' type='text/javascript'/>

Namaz Günde Üç Değil Beş Vakittir

Namaz Günde Üç Değil,Beş Vakittir ve Beş Ayrı Vakitte Kılınmalıdır (Mehmet Şevkey EYGİ / 21.03.2012 / Milli Gazete )
Bazı reformcular, günlük namazların beş vakit değil, üç vakit olduğuna dair zihinleri karıştırıcı görüşler ortaya atıyor. Maalesef günümüzde yüksek tabakaya mensup nice politikacı, bürokrat, okumuş Müslüman da namazları cem ederek üç vakitte kılıyor.
Ehl-i Sünnet mezhebine göre günlük namazların beş vakit olduğu, beş vakitte kılınması gerektiği konusunda en ufak bir şüphe ve tereddüt yoktur.
Namazları üçe indirenler veya beş vakit namazı üç vakitte kılanlar Sünnet dışı fırka ve cereyanlara kapılmaktadır.
Namazın beş vakit olduğu, beş ayrı vakitte kılınması gerektiği Kur’anla, Sünnetle, icmâ-i ümmetle sâbittir.
Resulullah Efendimiz (Salat ve selam olsun ona), beş vakit namaz farz olduktan sonra, ölünceye kadar namazı beş vakitte kılmıştır.
Sahabe-i Kiram (Allah onlardan razı olsun) beş vakitte kılmıştır.
Ehl-i Beyt efendilerimiz beş vakitte kılmıştır.
Tâbiîn, Tebe-i Tâbiîn beş vakitte kılmıştır.
İslam fıkhının dört büyük imamı olan Ebû Hanife, Mâlik, Şâfiî, Ahmed ibn Hanbel hazeratı beş vakit kılmıştır.
Günümüze kadar asırlar boyunca gelip göçen allâmeler, ulema, fukaha, mürşidler, sâlihler beş vakit kılmıştır.
Namazın beş vakitte kılınması gerektiğini beyan eden o kadar çok hadîs vardır ki, bunlar tevâtür derecesindedir.



“Hayır dinimizde beş vakit namaz yoktur, üç vakit namaz vardır” diyenler Kur’ana, Sünnete, icmâ-i ümmete aykırı bir söz söylemiş, aykırı ve geçersiz bir ictihad yapmış olurlar.
Kur’ana, Sünnete, icmâya, cemaat-i kübraya bağlı Müslümanlar böyle iddialara, beyanlara, ictihadlara kulak asmamalıdır.
Namaz, dinimizin ameliyata ve ibadete ait en büyük farzı, emri, hükmüdür. Kur’anda en fazla emr edilen, üzerinde durulan ibadet namazdır.
Resulullah Efendimiz, “Beni nasıl namaz kılıyor görüyorsanız, siz de öyle kılınız” buyurmuşlardır.
Namaz konusunhda şu tür kimselerin ve grupların sözlerine kanmamak ve peşlerine düşmemek gerekir:
Dinde reform yapılmasını isteyenler… Dinde değişiklik isteyenler… Dinde yenilik isteyenler… Mezhepsizler… Telfik-i mezahib taraftarları… Kemalist ilahiyatçılar… Light/ılımlı İslam taraftarları… Fazlurrahmancılar… Kendilerini müctehid sananlar…
Resulullah Efendimize ulaşan silsileli icazetleri olan ulema, fukaha ve meşayih kesinlikle namazı üçe indirmez.
Günlük namazların üçe indirilmesi veya beş vaktin cem edilerek üç vakitte kılınması âhir zaman fitnelerindendir.
Ehl-i Sünnet Müslümanları dinî konuları icazetli Ulema, fukaha ve müftülerden öğrenmelidir.
Namazın beş vakit olduğu ve beş vakitte kılınması gerektiği, Ehl-i Sünnet camiasında muttefekun aleyh (üzerinde ittifak edilmiş) bir konudur.
Bugün bazı reformcular, İslamın Allah katında tek hak, geçerli, muteber din olduğunu bile inkar ederek üç hak ibrahimî din vardır diyorlar.
Öyle kimselerin ne namaz, ne de başka dinî konulardaki görüşlerine itibar edilmez.
Bugün öyle taifeler vardır ki, Kur’an meali çıkartmışlar ve bu meal Tevrat ve İncil’den 700 kadar cümle koymuşlardır.
“Allah gerçek bir Janustur” (Janus, iki çehreli bir Roma putudur) diye yazan bir kişiyi din büyüğü yapanların din hakkındaki fikir, görüş ve ictihadlarına değer vermek cinnet olur.
Lütfen ezberleyelim: Namazın günde beş vakit olduğu, beş ayrı vakitte kılınması gerektiği Kur’anla, Sünnetle, icmâ-i ümmetle kesin olarak sabittir… Bu hususta hiçbir şüphe ve tereddüt yoktur… Namaz üç vakit değildir… Şafiî mezhebinde seferî olanlar beş vakti, cem ederek üç vakitte kılabilirler… Hanefî mezhebinde seferîler de beş vakitte kılmalıdır… Vaktinde kılınamayan namaz kaza edilir…
Diyanet’in bu konuda Müslüman halkı uyarması gerekir.
Fazlurrahmancılara ve Kemalistlere kalsa namazı üç vakte indirmek bir tarafa, beş vakit namaz tarihseldir, bugün kılmaya lüzum yoktur diyecekler ama taqiyye yaparak şimdilik üçtür diyorlar.
Beş vakit namaz dinin direğidir, namaz konusunda hiçbir Müslümanın kafası karışık olmamalıdır.
Beş vakit namazın fıkhî gerekçelerini, şerî delillerini öğrenmek, namazın üç vakit olmadığını bilmek için internetteki Ehl-i Sünnet sitelerinden /Namaz üç vakit mi, beş vakit mi?/ kelimeleriyle arama yaparsanız namazın günde üç vakit değil, beş vakit olduğunu isbat eden sağlam bilgilere ulaşabilirsiniz…
İslam’ı Koru
Siz bu yazıyı okuyan counter şanslı kişiden birisiniz..
1 9